Kwaliteit: keurmerk en regelingen

Wij willen veilige en kwalitatief goede zorg, tijd en aandacht bieden aan onze cliënten. Alle locaties van De Zellingen hebben het HKZ keurmerk. Dit keurmerk biedt een basisgarantie voor kwaliteit en geeft aan dat De Zellingen aan alle voorwaarden voldoet om optimale zorg te kunnen leveren.

Om de cliënttevredenheid te meten worden er cliëntenraadplegingen gehouden onder cliënten op de volgende afdelingen van De Zellingen:

  • Psychogeriatrie en somatiek op Crimpenersteyn
  • Psychogeriatrie en somatiek op De Meander
  • Psychogeriatrie, somatiek en geriatrische revalidatiezorg op Rijckehove
  • Zorg Thuis
  • Afasie
  • Dagactiviteiten
  • Vrijwilligers
  • Mantelzorgers

HKZ keurmerk: basis voor beter

Het HKZ -keurmerk (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn: onafhankelijk en betrouwbaar. Met het HKZ-keurmerk kunnen organisaties en praktijken laten zien dat zij serieus werk maken van kwaliteit van zorg en dat ze voldoen aan de eisen die daaraan gesteld worden door klanten, professionals en relevante stakeholders. Met het HKZ-keurmerk heeft De Zellingen intern de zaken goed op orde, stellen we de klant centraal en werken voortdurend aan het verbeteren van onze zorg- en dienstverlening.

Zorgkaart Nederland

Zorgkaart Nederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg waar mensen hun ervaringen met de zorg delen met elkaar. De website biedt informatie om te kunnen kiezen voor een zorgverlener die het beste past.
 

Beoordeel De Zellingen op Zorgkaart Nederland


Klokkenluidersregeling brancheorganisaties zorg

De Klokkenluidersregeling draagt eraan bij dat zorgorganisaties zorgvuldig omgaan met een (vermoeden van een) misstand. In deze regeling komt tot uitdrukking dat melders van een (vermoeden van een) misstand die te goeder trouw handelen, bescherming genieten. Voor een zorgorganisatie is een voorziening voor het intern melden van een vermoeden van een misstand een belangrijk instrument om zo nodig haar maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen.

» Klokkenluidersregeling 2018

Klachtenfunctionaris

Heeft u klachten over de dienstverlening van De Zellingen en komt u er niet uit met bijvoorbeeld de Woonzorgmanager of de vertrouwenspersoon, dan kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris. Dit is een onafhankelijke partij die samen met u gaat bespreken wat voor u het beste vervolg zou kunnen zijn. U kunt overigens ook met een compliment terecht bij de klachtenfunctionaris.

» Contact opnemen met de klachtenfunctionaris

Meer informatie? Bel ons op 010 - 266 57 57

Wij kunnen u ook terugbellen of mailen